فیلم شانگ‌-چی و افسانه ده حلقه

فیلم سینمایی شانگ چی و افسانه ده حلقه فیلمی سینمایی در ژانر اکشن و ابر قهرمانی است که توسط دستین دنیل کرتون کارگردانی شده. با ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی فیلم شانگ‌-چی و افسانه ده حلقه

سوال این است که جهان سینمایی مارول چه موقع از قدرت عظیم خود برای راه‌اندازی یک خط مونتاژ استفاده می‌کند. اما سوال دوم نیز این است که چه موقع یک عشق انسانی عمیق در یکی از پروژه‌های‌شان وجود دارد‌ و ارزش‌های امتیازی مانند چشم‌اندزهای زیبا، اجراهای برجسته و تصاویر تودرتو از خانواده را رواج می‌دهد. فیلم سینمایی “شانگ‌-چی و افسانه ده حلقه Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings به‌عنوان جدیدترین فیلم اضافه‌شده در دسته‌ دوم قرار می‌گیرد.

فیلم شانگ‌-چی و افسانه ده حلقه در این دسته‌بندی بعد از فیلم‌های مارول قبلی که چشم‌انداز جدیدی را مطرح کردند و تبدیل به اثر معیار شدند قرار می‌گیرد. آن فیلم‌ها عبارتند از: “کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان“، “پلنگ سیاه” و “ثور: رنگناروک“. این فیلم به کارگردانی دستین دنیل کرتون، در نوع خود در بسته‌بندی مارول قرار می‌گیرد، اما چنان روح قوی‌ای دارد که سایر فیلم‌های مارول، فیلم‌های ابرقهرمانی و فیلم‌های اکشن به‌طور کلی باید از آن یادداشت‌برداری کنند.

نقد و بررسی فیلم سینمایی چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می دهد

داستان فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

 فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

سیمو لی در نقش شانگ-چی ظاهر می‌شود؛ عضوی کلیدی برای یک خانواده ازهم‌پاشیده که سابقه درگیری داخلی دارند. جنبش و کشمکش‌های موجود در این خانواده حتی مهم‌تر از ده حلقه‌ای است که به پدرِ تشنه قدرتِ شانگ-چی، ونوو، می‌دهد. ونوو 1000 سال زندگی کرده است و جامعه‌ای به نام ده حلقه ایجاد کرده است. او پادشاهی‌ها را ویران کرده و تمام حوادث جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

زمانی که ونوو عاشق جیانگ-لی شد، صلح برقرار گردید. آن‌ها ازدواج کردند و تشکیل خانواده دادند. اما پس از مرگ مادر شانگ-چی، ونوو که حالا خوی اهریمنی گرفته بود، سعی کرد با تبدیل کردن پسرش به یک قاتل ، او را به بلوغ و پختگی برساند. این موضوع باعث می‌شود که پسر جوان، خواهرش شیالینگ (منگر ژانگ) و ونوو را ترک کند.

کرتون که پیشتر فیلم “بخش کوتاه‌مدت 12” –فیلمی مستقل به‌سیاق انتقام‌جویان- را کارگردانی کرده بود، همان نقش‌مایه‌های غریزی و شخصی را در فیلمنامه این فیلم نیز حفظ می‌کند تا این زمینه ابرقهرمانی امتیازی برای این درام باشد. فیلمنامه این فیلم را کرتون با مشارکت دیو کالاهام و اندرو لانهام نوشته است. فیلم به‌مثابه رقص باله‌ای با بودجه کلان است؛ رقصی که می‌چرخد و در ژرفای غم شناور است.

بررسی پرفروش ترین و بهترین سریال های نتفلیکس 2021

صحنه‌های اکشن و جذاب فیلم شانگ‌-چی و افسانه ده حلقه

 فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

این پیش‌زمینه داستانی برای شانگ-چی رخ می‌دهد، کسی که به‌عنوان یک آمریکایی به نام “شان” شناخته می‌شود. او به‌همراه دوست‌اش کیتی (آکوافینا) با اتوبوس تپه‌های کالیفرنیا را بالا و پایین می‌کند. گروهی از تبهکاران برای ربودن گردن‌آویز سبزی که شانگ-چی بر گردن دارد به او حمله می‌کنند. در این هنگام شان ضرباتی سهمگین به آن‌ها می‌زند (کیتی حالا شگفت‌زده شده) و بدین ترتیب شجاعت شکوهمند “شان” آشکار می‌شود. مهارت‌های مبارزه‌ای او نیز چنین است. همین امر کمک می‌کند صحنه‌ای خارق‌العاده از مبارزه تن به تن خلق شود که دوربین‌ها را به‌سمت برداشت بلند و ورود و خروج آزادانه به اتوبوس در حال حرکت (درست مانند قهرمان فی‌البداهه‌اش) سوق دهد.

این صحنه از فیلم شانگ‌-چی و افسانه ده حلقه فاقد فاکتور درد است (به‌ویژه در مقایسه با فیلم “هیچکس” (Nobody) که همین فاکتور را با میزان خونریزیِ کافی رعایت کرده است) اما با به‌کارگیری سرعت زیاد در تصویر از این عنصر طفره می‌رود، به‌گونه‌ای که حتی فکرش را هم نمی‌کنید؛ و البته به‌طرز بسیار بامزه‌ای. این فیلم سرآغاز ستاره‌شدن لیو در صحنه‌های اکشن است و اولین بازی شگفت‌انگیز کاراکتری است که در اینجا خود را در صحنه‌های خشونت‌بار و شدید مبارزه می‌بیند.

بررسی و معرفی فیلم اخبار جهان (News of the World 2020)

چند ویژگی منحصر به فرد فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

 فیلم شانگ‌-چی و افسانه ده حلقه

شانگ-چی” با عرضه‌ی هیجان‌انگیز شفافیت و همچنین با تلنگر به قوه تخیل شما به جای انجام دادن همه انتظارات‌تان، جلوه‌های ویژه الهامی را گسترش می‌دهد که باعث بالا رفتن میزان جادوی این داستان و جهان کاراکترهای‌اش می‌شود. در فیلم استفاده جالبی از آب می‌شود –از لابه‌لای‌ دیوارها بیرون می‌جهد، در هوا شناور می‌شود و نقشه‌ای از قندیل‌های یخ ایجاد می‌کند؛ روشی جالب برای به تصویر کشیدن لحظه‌ای که به‌طور معمول فقط می‌توانست یک نمای برجسته باشد. فیلم حتی یک دوست بامزه و جذاب انیمیشنی را در خود جای می‌دهد که به‌طرز زیرکانه‌ای انتظارات معمول از چهره‌های بامزه‌ی را برآورده می‌کند. استفاده غالب از تکنیک CGI –آنگونه که در نبرد بزرگ فیلم “انتقام‌جویان: پایان بازی” دیدیم- در این فیلم به سکانس بزرگ پایانی موکول می‌شود. این سکانس بسیار غلطتان، گیج‌کننده و پر پیچ و خم است.

بررسی سریال خانه امن| آیا سریال خانه امن بر اساس واقعیت است؟

سخن پایانی

با در نظر داشتن لو ندادن داستان فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings، این فیلم تلاش‌هایی در جهت پرداختن به ارائه‌های مسئله‌دار از شخصیت‌های آسیایی مارول صورت می‌دهد. در حالی که این لحظات برای بعضی بخش‌های خودتحقیر‌کننده‌ی کمیک استفاده می‌شوند، آن‌ها دو چیز را به من یادآوری می‌کنند. بودن این فیلم‌های مارول در فضایی خلاگونه و جداگانه چگونه غیرممکن است، و چقدر باید در این زمینه بیشتر کار شود.

حتی کسانی که در ساختن فیلم شانگ‌-چی و افسانه ده حلقه کمک کردند، موقع صحبت درباره آن به لکنت افتادند، مانند زمانی که مدیرعامل دیزنی، باب چاپک، با بی‌ملاحظه‌گی گفت که این فیلم “آزمایشی جالب” بوده است. این جمله‌ای است که نشان‌دهنده جایگاهی ثانویه و به‌نوعی غیررسمی برای فیلم است. این اظهار از بسیاری جهات جاهلانه است، به‌ویژه پس از اینکه شاهد موفقیت‌های فراوان “شانگ-چی و افسانه ده حلقه” هستیم. این فیلم ایده‌های بزرگ و کوچک پرباری در بردارد، خواه در صحنه‌های اکشن منسجم که رابطه‌های افلاطونی در یک فیلم پرهزینه را با آغوش باز می‌پذیرد، خواه در معرفی یک قهرمان جدید که باید به دوست خود (و مخاطب) یاد دهد که چگونه نام خود را به‌درستی بیان کند. این فیلم به‌مثابه یک فیلم آزمایشی برای جهان مارول و دیزنی نیست. فیلم الگویی امیدبخش برای آن‌هاست تا بتوانند دوباره در مسیر درست فیلم بسازند.

نظر شما درباره این فیلم چیست؟ آیا این فیلم را دیده اید؟ بازی کدام بازیگر را پسندیدید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید. شما میتوانید برای بررسی فیلم های سینمایی و سریال های روز دنیا از صفحه نخست وبلاگ ما دیدن کنید.