فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می دهد

فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می دهد (What’s Eating Gilbert Grape) فیلمی در ژانر درام اقتباسی به کارگردانی لاسه هالستروم است. این فیلم محصول سینمای آمریکا است که در سال 1993 اکران شد. در این فیلم بازیگران سرشناسی مانند جانی دپ، لئوناردو دی کاپریو و جولیت لوئیس به ایفای نقش پرداختند. در این مطلب از 1 مووی قصد داریم اطلاعاتی کامل از فیلم “چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می دهد؟” به همراه نقد آن به شما ارائه دهیم.

خلاصه داستان فیلم What’s Eating Gilbert Grape

داستان فیلم “چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار میدهد” درباره‌ی زندگی روزمره‌ی خانواده گریپ در شهر کوچکی به نام اندورا (Endora) است. پدر خانواده مدتی قبل خودکشی کرده است، به همین دلیل مادر خانواده (با بازی دارلین کیتس) دچار افسردگی و چاقی شدید شده است. پسر کوچکتر خانواده به نام آرنی (با بازی لئوناردو دی کاپریو) یک عقب افتاده ذهنی است که نیاز به مراقبت دارد. اما به دلیل افسردگی مادر، مسئولیت نگهداری از او بر عهده‌ی پسر بزرگ خانواده یعنی گیلبرت (با بازی جانی دپ) است. همچنین گیلبرت باید از دو خواهرش به نام‌های الن (با بازی واری کیت شلهارت) و امی (با بازی لارا هرینگتون) نیز نگهداری کند. همین موارد سبب شده‌است که گیلبرت زندگی بسیار سختی داشته باشد، به ویژه اینکه نگهداری از یک معلول ذهنی کار بسیار سختی است. اما داستان فیلم با ورود دختری به نام بکی (با بازی جولیت لوئیس) به شهر اندروا به کلی تغییر می‌کند. بکی و مادربزرگش در حین عبور از شهر اندروا به دلیل خراب شدن ماشینشان مجبور به توقف در این شهر می‌شوند. در اثر اتفاقاتی گیلبرت و بکی با هم آشنا شده و پس از مدتی گیلبرت عاشق بکی می‌شود. این موضوع سبب می‌شود تا توجه گیلبرت نسبت به مسئولیت‌هایش کاهش یابد و چالش‌هایی برای او ایجاد شود ….

ارتباط گیلبرت با بکی و مسئولیت‌هایش نسبت به آرنی، فراز و فرود‌هایی دیدنی و پراحساسی در این فیلم خلق می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم این درام زیبا را حتما ببینید.

بررسی و معرفی سریال کره ای وارثان (The Heirs)

بازیگران فیلم سینمایی  What’s Eating Gilbert Grape

فیلم سینمایی  What’s Eating Gilbert Grape

بازیگران فیلم فیلم سینمایی چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می دهد عبارتند از:

  • جانی دپ (Johnny Depp) در نقش گیلبرت گریپ (Gilbert Grape)
  • لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) در نقش آرنی گریپ (Arnie Grape)
  • جولیت لوئیس (Juliette Lewis) در نقش بکی (Becky)
  • مری استینبرگن (Mary Steenburgen) در نقش بتی کارور (Betty Carver)
  • دارلین کتس (Darlene Cates) در نقش بانی گریپ (Bonnie Grape)
  • لارا هرینگتون (Laura Harrington) در نقش امی گریپ (Amy Grape)
  • مری کیت شلهارت (Mary Kate Schellhardt) در نقش الن گریپ (Ellen Grape)

دانلود و بررسی فیلم سینمایی اتاق Room 2015

نقد فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می دهد

What’s Eating Gilbert Grape

فیلم What’s Eating Gilbert Grape یک درام زیبا، شاعرانه، پر احساس و بسیار تاثیرگذار است که با بازی هنرمندانه‌ی بازیگران جوانی نظیر لئوناردو دی کاپریو و جانی دپ به اوج رسیده است. داستان سختی‌ها و تلاش‌های گیلبرت به قدری زیبا روایت می‌شود که بیننده کاملا احساس همدردی و هم ذات پنداری با او می‌کند. این فیلم اولین بازی درخشان دی کاپریو محسوب می‌شود. او به خوبی نقش یک معلول ذهنی را ایفا کرده و استعداد بی‌نظیر خود در بازیگری را نشان داده است. نقش آفرینی دی کاپریو به اندازه‌ای باورپذیر است که بیننده هرگز احساس نمی‌کند که یک فرد سالم در نقش یک معمول بازی می‌کند! بدون تردید یکی از دلایل محبوبیت فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می دهد، همین بازی زیبا و به یاد ماندنی دی کاپریو است. البته نباید از تاثیر کارگردان فیلم، لاسه هالستروم، نیز غافل شد. او بار‌ها ثابت کرده‌است که توانایی بالایی در بازی گرفتن از بازیگران جوان دارد.

فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار میدهد با توجه به سایت متاکریتیک به صورت میانگین امتیاز 73 از 100 را از منتقدان دریافت کرده است.

بررسی و دانلود فیلم سینمایی دیگران (The Others 2001)

نکات تکمیلی درباره فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار میدهد

فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می دهد

در ادامه نکاتی جالب درباره این فیلم را بخوانید:

پیتر هجس (Peter Hedges) فیلمنامه‌ی این فیلم را از رمانی به همین نام که خودش در سال 1991 نوشته بود، الهام گرفته است.

لئوناردو دی کاپریو بعد‌ها اعلام کرد که نقش آرنی گریپ سرگرم‌کننده ترین نقشی بود که تا به حال داشته است!

دارلین کیتس بازیگری که نقش مادر دیکاپریو در چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد بازی کرد، در سال 2017 و در سن ۶۹ سالگی درگذشت.

جانی دپ در طول ساخت فیلم احساس بدی نسبت به مسخره کردن دارلین کتس (بازیگر نقش مادر یا بانی گریپ) به دلیل چاقی داشت به گونه‌ای که معمولا پس از هر فیلمبرداری از او عذرخواهی می‌کرد. دپ یکبار به کتس گفته بود: “من میخوام بدونی که چقدر از گفتن اون چیزا به خودت یا کاراکترت متنفرم

لئوناردو دی کاپریو درباره نقش آرنی می‌گوید: “من برای بازی در نقش یک معلول ذهنی مجبور شدم تحقیقات بسیار زیادی انجام بدم تا بفهمم درون مغز یک عقب افتاده واقعا چه می‌گذرد؟! من چندین روز در خانه وقتم را با نوجوانان عقب افتاده‌ی مغزی گذراندم. ما با هم حرف می‌زدیم و من فقط رفتار‌ها و حرکات آنها را نگاه می‌کردم. مردم فکر می‌کنند که کودکان عقب افتاده واقعا دیوانه هستند، اما این تصور اصلا درست نیست. ملاقات کردن با آنها بسیار جالب است زیرا هر چیزی به نظر آنها تازه و جدید می‌رسد.”

بهترین فیلم های جزیره ای

جوایز فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار میدهد

فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می دهد

فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار میدهد تنها در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (دی کاپریو) نامزد جایزه اسکار شد ولی در نهایت هیچ جایزه اسکاری کسب نکرد. در کنار این عناوین، این فیلم در جشنواره‌های مختلف دیگر 8 جایزه کسب کرده و نامزد 6 جایزه‌ی دیگر بود.

فیلم سینمایی What’s Eating Gilbert Grape از نظر فروش گیشه چندان موفق عمل نکرد. این فیلم در مجموع حدود 10 میلیون دلار در آمریکا فروش داشت که رقمی کمتر نسبت به بودجه‌ی 11 میلیون دلاری آن محسوب می‌شود.

بیوگرافی و آثار میشل ویلیامز (Michelle Williams)

سخن پایانی 

در این مطلب تلاش کردیم تا یک معرفی کامل از فیلم What’s Eating Gilbert Grape داشته باشیم. در پایان دوست داریم تا نظر شما را درباره فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار میدهد بپرسیم. آیا تا به حال فیلم What’s Eating Gilbert Grape را مشاهده کرده‌اید؟ در صورت دیدن، آیا از این فیلم لذت بردید؟ نقش‌آفرینی کدام بازیگر را در این فیلم دوست دارید؟ می‌توانید دیدگاه و نقد خود درباره فیلم سینمایی چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار میدهد را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

برای دانلود و بررسی فیلم های روز دنیا از صفحه اصلی سایت ما دیدن کنید.