فیلم اخبار جان اخبار دنیا 2020

فیلم اخبار جهان 2020، آخرین ساخته «پل گرینگرس»، در خلال داستانی ساده برگی از تاریخ آمریکا را ورق می‌زند که فاقد جذابیت‌های لازم ژانر وسترن است. فیلم News of the World که براساس رمانی به همین نام نوشته «پولت جیلز» ساخته شده، یازدهمین فیلم کارنامه کاری پل گرینگرس است. سبک فیلم‌های او بیشتر اکشن واقع‌گرایانه با دوربین روی دست بوده اما در اخبار جهان رویکردی متفاوت را از او شاهد هستیم. او با الهام از «جویندگان» «جان فورد» سعی کرده درامی انسانی را جلوی دوربین ببرد که حرفی برای گفتن داشته باشد. در ادامه با نقد و بررسی فیلم News of the World 2020، ما را همراهی کنید.

معرفی فیلم News of the World 2020

معرفی فیلم News of the World 2020

فیلم اخبار جهان فیلمی بازیگر محور است. بدون شک بازی «تام هنکس» به عنوان نقش اول، مهمترین دلیل دیدن این اثر وسترن است. بازیگر دوست‌داشتنی تاریخ سینمای آمریکا که با حضورش در هر فیلمی تفاوت‌ها را رقم می‌زند. تمام فیلم روی بازی او استوار است. او در اولین فیلم وسترنش نقش یک کهنه‌سرباز پا به سن گذاشته به اسم «کاپیتان کید» را بازی می‌کند. داستان در سال ۱۸۷۰ در تگزاس جنوبی جریان دارد، کاپیتان جفرسون کایل کید (هنکس) که قبلا در ارتش خدمت کرده حالا از شهری به شهر دیگر سفر می‌کند و اخبار روزنامه‌ها را برای مردم می‌خواند. کید که از پنج سال پیش همسرش را ندیده، با یک دختر نوجوان به نام «جوهانا» (Helena Zengel) روبرو می‌شود. جوهانا والدینش را در جنگ از دست داده و توسط قبیله کیووا (سرخپوستان) بزرگ شده است. او زبان انگلیسی را بلد نیست و می‌خواهد به کیووا برگردد، اما مامور امور سرخپوستان تا سه ماه سر کارش برنمی‌گردد. بعد از اینکه جوهانا تلاش می‌کند به طبیعت وحشی فرار کند، کید متوجه می‌شود تنها راه نجاتش این است که او را به خاله و عمویش در ۴۰۰ مایلی آنجا تحویل دهد. کید سفری خطرناک را با این دختر جوان آغاز می‌کند، در این مسیر ارتباط پدر و فرزندی عمیقی بین آنها شکل می‌گیرد.

بررسی پرفروش ترین و بهترین سریال های نتفلیکس 2021

بررسی فیلم اخبار جهان

بررسی فیلم اخبار جهان

در بررسی فیلم News of the World 2020 باید گفت که این فیلم درباره اهمیت و قدرت ارتباط است. هسته اصلی فیلم را رابطه کید و جوهانا تشکیل می‌دهد. کاپیتان کید وظیفه‌اش برقراری ارتباط با افراد مختلف است اما با دختر نوجوانی هم‌سفر شده که او را درک نمی‌کند و زبان او را متوجه نمی‌شود. در شرایطی که کلمات به جایی نمی‌رسند، چه چیزی باقی می‌ماند؟ انسانیت و شرافت کید باعث می‌شود که در این ارتباط پافشاری کند و هر طور شده این دختر را درک کند. هر دوی آنها گذشته تلخی را پشت سر گذاشته‌اند، آنها در این مسیر خطرناک تلاش می‌کنند که بر مشکلات گذشته خود فائق شوند و به سوی آینده‌ای روشن گام بردارند.

بازی هر دو شخصیت اصلی داستان بسیار قابل‌قبول و باورپذیر است، به صورتی که می‌توانیم به راحتی آنها را درک کنیم. اما مشکل اصلی فیلم اخبار جهان 2020 روند کند و شخصیت‌پردازی دو شخصیت اصلی داستان است. در این مسیر جاده‌ای کید و جواهانا با راهزن‌هایی روبه‌رو می‌شوند. گرینگرس سعی دارد در این مسیر تعلیق ایجاد کند تا مخاطب را به هیجان بیاورد اما این هیجان یک هیجان کاذب است. ما می‌دانیم که قرار نیست اتفاق ناگواری برای این دو رخ بدهد و از قبل مشخص است که کاپیتان کید حساب راهزن‌ها را می‌رسد تا به قهرمان داستان ما بدل شود. کارگردان در طول فیلم نمی‌تواند این روند کسالت‌بار داستان را اصلاح کند و جذابیتی حقیقی به درام خود اضافه کند.

کید در تمام طول فیلم News of the World 2020 سعی می‌کند صلح و آشتی را بین انسانها برقرار کند و با روایات و اخباری که برای مردم بازگو می‌کند، انسانیت را به آنها یادآور شود. اما ما شواهد بسیار اندکی از فلسفه شخصی‌ و گذشته‌اش بدست می‌آوریم. در واقع همه آنچه از کید می‌دانیم این است که آدم خوبی بوده و کسب و کارش را در جنگ از دست داده است. جوهانا نیز فیلم اخبار جهان شخصیت‌پردازی ناقصی دارد. نمی‌توانیم با او به درستی ارتباط عاطفی بگیریم، خیلی چیز زیادی از او نمی‌دانیم. این مسیر دو نفره تا حدودی شخصیت‌ها را برای ما باز می‌کند اما کافی نیست. شاید اگر بیشتر به زندگی گذشته این دو پرداخته می‌شد مخاطب ارتباط عاطفی بیشتری با این دو شخصیت برقرار می‌کرد.

یکی از نکات مثبت فیلم‌نامه News of the World 2020 این است که مخاطبان را در میان مشکلات و ترس‌های اجتماعی به سوی چشم‌انداز یک آینده بهتر هدایت می‌کند. مشکلاتی که در سال ۱۸۷۰ در فیلم شاهدش هستیم، هنوز هم پابرجا مانده‌اند. فیلم به این نکته اشاره می‌کند که ما انسان‌ها نمی‌توانیم با یکدیگر ارتباط درستی برقرار کنیم.‏ نژاد، دین، غرور قومی و ملی‌گرایی مانع ارتباط درست بین انسان‌ها می‌شوند. فیلم به ما یادآوری می‌کند در ارتباط ابتدا مانند کاپیتان کید باید گوش خوبی باشیم. به واسطه این شخصیت آمریکای آن زمان برای مخاطب امروزی قابل شناسایی است.

فیلم سینمایی اخبار جهان

گرینگرس در این اثر به سراغ مناظر باشکوه و جذابی رفته که با دیدن این مناظر در چشم‌اندازهای غرب وحشی غرق می‌شوید. در بررسی فیلم اخبار دنیا ۲۰۲۰ نگاهی به جنبه‌ی فنی فیلم بیاندازیم. فیلم‌برداری «داریوش وولسکی» و طراحی صحنه «دیوید کرنک» کاملا به چشم می‌آیند و حال و هوای غرب وحشی آن دوره را به خوبی به مخاطب منتقل می‌کنند. اخبار جهان به ما اجازه می‌دهد در هوای غرب وحشی نفس بکشیم و به فضای دهه‌ی هشتاد آمریکا نزدیک شویم. رویکرد متفاوتی که گرینگرس در این کار نسبت به باقی کارهایش داشته است باعث می‌شود که ما برای کار بعدی او هیجان بیشتری داشته باشیم. اخبار جهان با اینکه فاقد جذابیت‌های ژانر وسترن است اما همچنان ثابت می‌کند که این ژانر زنده است و می‌توان با رویکرد‌های مختلف به سراغ این ژانر رفت و حرف‌های عمیق و بزرگی زد.

نقد و بررسی فیلم سینمایی چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می دهد

جمع‌بندی فیلم News of the World 2020

در نهایت اخبار جهان فیلمی است که می‌پذیرد مردم به شدت از هم فاصله گرفته‌اند و به دنبال یافتن راهی برای درمان است، در این شرایط بیماری کرونا که ارتباط‌های اجتماعی ما دچار تغییرات اساسی شده است، فیلم اخبار جهان می‌تواند مرحمی بر روی زخم‌های ما باشد و به ما یادآوری کند که تا چه اندازه ما انسان‌ها به یکدیگر محتاجیم و بدون کمک‌های هم نمی‌توانیم مسیر رشد را در زندگی طی کنیم و به رستگاری برسیم. اگر به ژانر وسترن و تام هنکس علاقه دارید دیدن این درام را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

امیدواریم که از نقد و بررسی فیلم News of the World 2020 لذت برده باشید. نظر شما در مورد بررسی فیلم اخبار جهان چیست؟ نظر خود را در قسمت کامنت‌ها با دیگران در میان بگذارید.

برای اطلاع از اخبار فیلم های روز دنیا از صفحه اول سایت ما دیدن کنید.