قلب شیر (فنلاندی: Leijonasydän) یک فیلم درام فنلاندی محصول سال ۲۰۱۳ به کارگردانی Dome Karukoski است. این فیلم در بخش سینمای جهان معاصر در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در سال 2013 به نمایش درآمد.[1][2] داستان فیلم در مورد یک نئونازی به نام تپو است که عاشق زنی به نام ساری می شود. او بعداً متوجه می شود که پسر ساری از ازدواج قبلی سیاه پوست است. این امر تپو را با همتایان نئونازی خود، به ویژه برادر ناتنی اش هری، به مشکل می اندازد.

بررسی فیلم Heart of a Lion

Heart of a Lion یکی از جدیدترین فیلم های ۲۰۲۳ است که با روشی مبتکرانه برای اتو کردن باز می شود، اما در پایان فیلم، چیزهایی غیر از لباسشویی باید در ذهن شما باشد. این یک داستان عاشقانه است؛ از انواع یا بهتر است بگوییم، تعدادی داستان در هم تنیده در مورد عشق: عشق قانع کننده، گمراه و شکسته ای که مردم را وادار به انجام کارهای خارق العاده می کند.

لورا بیرن زیبا نقش یک پیشخدمت به نام ساری را بازی می کند که قبل از اینکه متوجه شود او یک نئونازی است، با شخصیت اصلی تپو (پیتر فرانزن) دل می بندد. او از رابطه قبلی پسری به نام رامدانی (یوسفی سیدیبه) دارد و تپو می‌آموزد که برای حفظ دختر، باید با پسرش صلح کند.

باند سر استخوان‌های تپو، که شامل برادرش هری (یاسپر پاکونن) می‌شود، همگی با شیر هرالدیک از نشان فنلاند خالکوبی شده‌اند. آنها با استناد به "غرور ملی" به دنبال دردسر می گردند و در نهایت زندگی جدید تپو را تهدید می کنند. مردی که قبلا بود و مردی که می‌خواهد تبدیل شود، نمی‌توانند با هم زندگی کنند.

بیشتر بخوانید: بررسی، معرفی بازیگران و تاریخ انتشار فیلم The Batman 2022

قلب شیر به همان اندازه که به شدت آزاردهنده است، تسخیرکننده است. فیلمنامه روان که توسط الکسی بردی نوشته شده است، به فرانزن اجازه می دهد تا Teppo را کاملاً متقاعدکننده از آنچه که روی کاغذ یک فرض بعید به نظر می رسید، توسعه دهد. فرانزن با کارگردانی توانا توسط Dome Karukoski، بازی فرانزن در یک شخصیت غیرقابل دوست داشتن عالی است، همانطور که Pääkkönen در نقش برادر به شدت آشفته اش. دومی جوسی (اسکار فنلاند) را برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در این نقش برد، و به راحتی می توان فهمید که چرا. شخصیت، به ویژه در صحنه های مبارزه، به طرز وحشتناکی واقعی به نظر می رسد.

مواظب انعکاس شات‌نفره‌ای خاص هنری بلومبرگ، فیلمبردار هنری بلومبرگ از ماشینی باشید که عجولانه عقب‌نشینی می‌کند، که حس جذابی از جذابیت بصری را به اکشن اضافه می‌کند.

«قلب شیر» که به عنوان یک کمدی درام به حساب می‌آید، همان‌طور که در فیلمی درباره افراط‌گرایان مملو از نفرت مصرف‌کننده انتظار می‌رود، بر اولی سنگینی می‌کند. شخصیت‌های نئونازی به قدری منفور هستند که به همان اندازه خنده دار هستند که نئونازی‌ها کسی را به خاطر رنگ پوستشان کتک می‌زنند. گفته می‌شود، جنبه‌های کمدی به خوبی بازی می‌شوند و به تصمیم‌های تاریکی که توسط برخی از شخصیت‌ها گرفته می‌شود، سبکی خوشایند می‌آورند.

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی 2022 +زمان اکران و حواشی

فیلم با این جمله به پایان می رسد، "متاسفم برای آشفتگی"؛ عبارتی تکان دهنده با معانی متعدد... بعید به نظر می رسد که این فیلم را با احساس سربلندی ترک کنید، اما قدرتمند، مقابله کننده است و ارزش دیدن را دارد.

سخن پایانی

Heart of a Lion به زبان فنلاندی با زیرنویس انگلیسی است و دارای رتبه 18+ است. این فیلم به عنوان بخشی از جشنواره فیلم اسکاندیناوی به طور انحصاری در سینماهای Palace Nova Eastend به نمایش درآمد.