فیلم دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی 2022

فیلم دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی: (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که بر اساس شخصیت مارول کامیکس، دکتر استرنج ساخته شده است. این فیلم که توسط استودیوی مارول تولید و توسط استودیو والت دیزنی موشن پیکچرز توزیع شده است، قرار است دنباله ای بر فیلم دکتر استرنج (2016) و بیست و هشتمین فیلم دنیای سینمایی مارول (MCU) باشد. این فیلم به کارگردانی سام ریمی، نویسندگی مایکل والدرون است و بندیکت کامبربچ در نقش استفن استرنج، در کنار الیزابت اولسن، چیوتل اجیوفور، بندیکت وانگ، زوچیتل گومز، مایکل استولبارگ و ریچل مک آدامز بازی می کنند. در این فیلم، استرنج و متحدانش به چند جهان سفر می کنند تا با یک دشمن جدید مرموز روبرو شوند.

اسکات دریکسون، کارگردان و یکی از نویسندگان Doctor Strange، تا اکتبر 2016 برنامه‌هایی برای ساخت دنباله داشت. او برای بازگشت به عنوان کارگردان در دسامبر 2018، زمانی که بازگشت کامبربچ تأیید شد، قرارداد امضا کرد. عنوان فیلم در جولای 2019 همراه با مشارکت اولسن اعلام شد، در حالی که جید هالی بارتلت برای نوشتن فیلم در اکتبر همان سال استخدام شد. دریکسون در ژانویه 2020 به دلیل تفاوت‌های خلاقانه از سمت کارگردانی کنار رفت و والدرون و رایمی ماه بعد به آن ملحق شدند و کار را دوباره شروع کردند. فیلمبرداری در نوامبر 2020 در لندن آغاز شد اما در ژانویه 2021 به دلیل همه گیر COVID-19 متوقف شد. تولید تا مارس 2021 از سر گرفته شد و در اواسط آوریل در سامرست به پایان رسید. تیراندازی در ساری و لس آنجلس نیز رخ داد.

 Doctor Strange in the Multiverse of Madness قرار است در تاریخ 2 می 2022 نمایش داده شود و در 6 می در ایالات متحده به عنوان بخشی از فاز چهار MCU اکران شود.

بهترین فیلم مارول 2022

اخبار و حواشیو مراحل ساخت فیلم دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی 2022

دکتر استرنج (2016) سی. رابرت کارگیل، یکی از نویسندگان فیلم، در آوریل 2016 اظهار داشت که مارول استودیو ایده های اولیه فیلم را از او احساس می کند و کارگردان، اسکات دریکسون، بیش از حد "چیزهای عجیب و غریب" مرتبط با شخصیت کتاب های مصور دکتر استرنج را برجسته کرده است. در یک داستان اصلی ظاهر می شود، اما به دو نفر گفت که آنها را برای فیلم های احتمالی آینده نگه دارند. دریکسون در ماه اکتبر فاش کرد که برنامه هایی برای دنباله دارد و عشق خود را به شخصیت و امکانات بصری که با او همراه است ابراز می کند. دریکسون گفت که فیلم اول "نوک یک کوه یخ بود. پیشرفت های زیادی می توان داشت." او می‌خواست از شوالیه تاریکی (2008) پیروی کند و در ادامه یک شخصیت شرور را معرفی کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد «عمیق تجربه‌ای درونی‌تر داشته باشند». ستاره بندیکت کامبربچ برای حداقل یک فیلم دیگر از دکتر استرنج قرارداد بسته بود.

دریکسون به بازی در نقش شخصیت شرور Nightmare و بررسی بیشتر شخصیت‌های جاناتان پنگ‌بورن و هامیر پس از نقش‌های کوچکشان در فیلم اول ابراز علاقه کرد. او همچنین توضیح داد که به دلیل روابط نزدیکش با جو روسو - کارگردان مشترک فیلم‌های Avengers: Infinity War (2018) و Avengers: Endgame (2019) - درباره نحوه استفاده فیلم‌های انتقام‌جویان از این کاراکتر «در جریان بود». و رئیس استودیو مارول، کوین فایگی. جان اسپایتز، نویسنده Doctor Strange، علاقه مند به حضور شخصیت Clea در دنباله آن بود. برای مشاهده لیست فیلم های مارول 2022 به اینجا مراجعه کنید.

بهترین سریال مارول 2022

 

"ما به هر تعریفی از کلمه "دیوانگی" در این فیلم احترام می گذاریم. برای مثال، این فقط دیوانگی این نیست که یک جهان جایگزین ممکن است چه شکلی باشد، چه حسی داشته باشد یا چه صدایی داشته باشد. وقتی می بینید که نسخه های بی نهایتی از خودتان وجود دارد. جهان‌های بی‌نهایت و شما در آن‌ها فردی متفاوت هستید، جنبه‌های مختلف شما به اوج می‌رسید... دیدن نسخه‌های دیگری از خودتان که تصمیم‌هایی می‌گیرید که نمی‌گیرید، خوب یا بد، می‌تواند [برای هر شخصیتی] دیوانه‌کننده باشد. ترسناک ترین هیولاها آنهایی هستند که در درون ما ساکن هستند. و در مورد چندجهانی، شاید برخی از نسخه های ما هیولا تر از بقیه باشند."

به تاخیر افتادن اکران Doctor Strange، یکی از بهترین فیلم های مارول 2022

 

در آوریل 2017، گزارش شد که دریکسون برای دنباله‌ای بازمی‌گردد و پس از انجام تعهداتش در سریال تلویزیونی Locke & Key (یکی از برترین سریال های marvel 2022)، کار خود را آغاز می‌کند. تا دسامبر 2018، دریکسون بی سر و صدا قراردادی را برای کارگردانی دنباله نهایی نهایی کرده بود و کامبربچ، بندیکت وانگ و ریچل مک آدامز در نقش دکتر استفان استرنج، وانگ و کریستین پالمر دوباره بازی کردند. مارول شروع به جستجوی نویسنده کرده بود و هالیوود ریپورتر اعلام کرد که فیلمنامه در طول سال 2019 برای شروع برنامه ریزی شده فیلمبرداری در اوایل سال 2020 و اکران احتمالی در می 2021 نوشته می شود. فایگی و دریکسون به طور رسمی دنباله را در کامیک سن دیگو اعلام کردند. Con در جولای 2019، عنوان Doctor Strange را در Multiverse of Madness فاش کرد و تاریخ اکران آن 7 مه 2021 را تایید کرد. دریکسون گفت که می‌خواهد دنباله آن اولین فیلم ترسناک دنیای سینمایی مارول (MCU) باشد و موارد بیشتری را بررسی کند. عناصر گوتیک و ترسناک از کتاب های مصور نسبت به قسمت اول.

https://www.plaza.ir/140101/383490/upcoming-movies-2022/

Doctor Strange in the Multiverse of Madness

فایگی فاش کرد که سریال Disney+ WandaVision (2021) مستقیماً فیلم را راه‌اندازی می‌کند و الیزابت اولسن، ستاره آن مجموعه، نقش واندا ماکسیموف / جادوگر اسکارلت را در فیلم تکرار می‌کند. فیلم Multiverse of Madness چند ماه بعد از فیلم Spider-Man: No Way Home (2021) می گذرد، که در آن کامبربچ در نقش Strange ایفای نقش می کند، و همچنین بعد از فصل اول سریال Loki (2021) اتفاق می افتد. رویدادهای فیلم در فصل پایانی آن، "برای همیشه. همیشه." پس از انتشار آن قسمت، تام هیدلستون گزارش شد که در نقش لوکی در Multiverse of Madness دوباره بازی می کند.

منبع