در 16 مه 2022، پیکسار فیلم جدیدی را با عنوان Elemental با عناصر کلاسیک انسانی آتش، آب، هوا و زمین به عنوان موضوع اصلی خود معرفی کرد که کارگردانی آن پیتر سون و تهیه‌کنندگی دنیس ریم بود. به گفته سون، ایده فیلم از تجربیات او به عنوان پسر مهاجران در شهر نیویورک در دهه 1970 الهام گرفته شده است. وی اظهار داشت: پدر و مادرم در اوایل دهه 1970 از کره مهاجرت کردند و یک خواربار فروشی شلوغ در برانکس ساختند.

او همچنین اظهار داشت: "ما در میان بسیاری از خانواده‌هایی بودیم که با امیدها و رویاها به سرزمین جدیدی رفتیم - همه ما در یک کاسه سالاد بزرگ از فرهنگ‌ها، زبان‌ها و محله‌های کوچک زیبا مخلوط می‌شویم. این چیزی بود که من را به Elemental سوق داد." ] سون و ریم پس از اینکه قبلاً در دایناسور خوب (2015) با هم کار کرده بودند، دوباره به هم می پیوندند. Turning Red (2022) مشاور خلاق برندا هسوئه برای نوشتن فیلمنامه استخدام شد.

آخرین خبر ها از انیمیشن Elemental

در مصاحبه ای با هالیوود ریپورتر، سون می گوید که دوره هفت ساله ساخت انیمیشن جدید 2023 با Elemental ارتباط نزدیکی با رابطه او با خانواده اش دارد، زمانی که این ایده برای اولین بار پس از اکران دایناسور خوب در سال 2015 شروع شد. همچنین مشخص شده است که امبر در شهر عنصری به دنیا آمد، اما در یک شهر آتش سوزی بزرگ شد، زیرا محله ها به روش های مختلفی از هم جدا شده اند. وی تصریح کرد: من در مورد بیرون آمدن شخصیت ها و داستان کاملاً احساساتی هستم. وی همچنین اظهار داشت: این فیلم در مورد تشکر از پدر و مادر و درک فداکاری های آنهاست. پدر و مادر من هر دو در طول ساخت این اثر فوت کردند و بنابراین بسیار احساسی است و من هنوز در حال پردازش بسیاری از آن هستم.

Sohn در D23: The Official Fan Club Disney اظهار داشت: "مفهوم شهر خود با Ember شروع شد." وی همچنین اظهار داشت: ما فکر کردیم بهترین شهری که می توانیم برای حمایت از سفر هویت و تعلق Ember بسازیم چیست؟ با فکر کردن به شهری که برای آتش سوزی سخت باشد، شروع شد، و بنابراین ما آن را بر پایه آب قرار دادیم. ایده این است که آب ابتدا به این منطقه رسید و سپس زمین آمد، بنابراین به یک دلتا تبدیل شد. سپس، آنها یک دلتا ساختند. زیرساخت‌های آبی با کانال‌های آب و کانال‌های آب مرتفع در همه جا، که کار را برای Ember سخت‌تر می‌کرد. سپس هوا وارد شد و آتش یکی از آخرین گروه‌هایی بود که وارد شهر شد.» امبر و وید علیرغم تفاوت ها، شیمی دارند. هنگامی که سون برای اولین بار داستان را مطرح کرد و شروع به توسعه کرد، برای خود گفت: "آتش چیست؟" سون همچنین اظهار داشت: "مردم می توانند آن را به عنوان یک خلق و خو ببینند. مردم می توانند آن را به عنوان اشتیاق ببینند. به عنوان یک چیز عملی، آتش می سوزد و جرقه می زند - اما روشن شدن روشن به چه معناست؟ همه این مواد در چیزی وجود دارد که ما قبلاً آن را درک می کنیم. آتش، و این شروع به شکل‌گیری شخصیت Ember کرد. این برای وید نیز یکسان است. آب می‌تواند شفاف باشد. این به چه معناست؟ او احساسات خود را در آستین خود می‌پوشاند. او با جریان حرکت می‌کند. این به شکل‌گیری این شخصیت‌ها کمک کرد که قبلاً زیبا بودند. برعکس، و سپس باید آن نمودار ون را پیدا می‌کردیم که کجای آنها همپوشانی دارند.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی فیلم Heart of a Lion

وقتی از سون در مورد مقایسه شدن با Avatar: The Last Airbender (2005) پرسیده شد، سون گفت که Elemental علیرغم مفهوم مشترک آنها از شخصیت پردازی عناصر کلاسیک، از Avatar: The Last Airbender الهام گرفته نشده است. سون اظهار داشت: "نه، این یک سنگ محک نبود، اما من این نمایش را دوست دارم. من آن را با بچه هایم دیدم و عالی است، اما ما بسیار متفاوت از آن هستیم. هیچ هنر رزمی در دنیای ما وجود ندارد. چیزی شبیه به آن وجود ندارد. این داستان شهری با داستان عاشقانه و این درام خانوادگی است. اما من از ارتباطی که مردم برقرار می کنند قدردانی می کنم فقط به این دلیل که آنها آن را دوست دارند و امیدوارم که آنها نیز بتوانند این را دوست داشته باشند." سون همچنین بیان کرد:

وقتی بزرگ شدم، همیشه پدر و مادرم را به گونه‌ای می‌دیدم، اما بعد از آن وقتی به 20 سالگی رسیدم و در مقابل کار در مغازه خانوادگی‌ام شغل واقعی پیدا کردم، آنها را مردمی دیدم. این تغییر از والدین به افراد روی من بسیار تأثیر گذاشت. تمام داستان‌هایی را که از سفرشان به اینجا می‌گفتند، بدیهی می‌دانستم تا اینکه اینطور گفتم: «خدای من، آنها این کار را بدون صحبت کردن به زبان انجام دادند. آنها این کار را بدون پول انجام دادند. بابای من یک گاری هات داگ بود و همه اینها را درست می کرد. من هرگز نتوانستم این کار را انجام دهم. همدلی من نسبت به آنها بیشتر شد.

بیشتر بخوانید: معرفی و نقد و بررسی فیلم Haseen Dillruba 2022

در 9 سپتامبر 2022، در طول نمایشگاه D23، سون، ریم و پیت داکتر اولین نگاهی به فیلم ارائه کردند. سون گفت: "داستان ما بر اساس عناصر کلاسیک است - آتش، آب، زمین و هوا. برخی از عناصر با یکدیگر مخلوط می شوند و برخی نه." "اگر این عناصر زنده بودند چه؟" مدت کوتاهی پس از فیلم ناتمام انیمیشن، کلیپی نمایش داده شد که امبر و وید را در یک قرار ملاقات نشان می‌داد، در حال قدم زدن در پارکی که وید سعی می‌کند با دویدن روی آب، سر خوردن، و ایجاد رنگین کمان عاشقانه، امبر را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش ورایتی، در نمایشگاه محتوای دیزنی در سنگاپور در 30 نوامبر 2022، سون می گوید که بخشی از الهامات از خانواده و ازدواج واقعی او بوده است. او عکسی از کودکی خود را در کنار والدینش نشان داد و گفت: «شاید به این دلیل است که وقتی بچه بودم، واقعاً قدردانی یا درک نمی‌کردم که مهاجر بودن، آمدن به ایالات متحده و همه چیزها چیست. کار سختی که برای دادن جان من و برادرم انجام دادند. این یک قطعه بزرگ بود که فقط با من نشسته بود. از طرف دیگر با کسی که کره ای نبود ازدواج کردم و تضاد فرهنگی زیادی با آن وجود داشت. در دنیای من. و این باعث شد که من به این ایده پیدا کنم که متضادها را پیدا کنم. و این سوال که اگر آتش عاشق آب شود چه می شود؟ یک چیز، اما گره زدن آن به تضاد فرهنگی، بخشی از آن استعاره بود. و سپس در آن دنیا، ناگهان این ایده فداکاری، و درک آنچه والدین ما داده بودند، شروع به ساختن سوپ این فیلم کرد. " او همچنین در مورد تضاد و تنوع فرهنگی می گوید: "این تلاش زندگی من بوده است تا مطمئن شوم جایگاه خود و آنچه را جذب کرده ام یا هویت من یک هویت دوشاخه است. همیشه وجود داشته است، فکر می کنم همیشه یک هویت خواهد بود. بخشی از مقداری از داستان سرایی - داشتن چنین تنوعی. آیا این یک چیز مهم خواهد بود؟ نمی دانم. اما بخشی از زندگی من بوده است. و من دوست دارم تلاش کنم تیم هایی را که با آنها کار کرده ایم منعکس کنم. با زندگی آنها و زندگی ما به کارهایی که انجام می دهیم.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی فیلم سینمایی آنچارتد Uncharted

سون همچنین تصاویری از فیلم را در نمایشگاه محتوای دیزنی نشان داد و اظهار داشت که "فیلم درباره تفاوت های ما است که ما را به هم نزدیک می کند، اما یک داستان عاشقانه است. امیدواریم مخاطبان درک عمیق تری از از دست دادن زندگی خود بین آنها پیدا کنند. شرکا، دوستان یا خانواده.

تاریخ انتشار انیمیشن Elemental 2023

Elemental قرار است توسط Walt Disney Studios Motion Pictures در ایالات متحده در ۱۶ ژوئن ۲۰۲۳ اکران شود. در 16 فوریه 2023، پس از شکست تجاری Lightyear و Strange World، دیزنی در نظر دارد پنجره‌های تئاتر را برای Elemental و Wish گسترش دهد.