بهترین فیلم های برد پیت

بهترین فیلم های برد پیت از فایت کلاب تا روزی روزگاری در هالیوود، همگی جذاب و تماشایی هستند. برد پیت بازیگر و تهیه کننده مشهور آمریکایی در سال 1963 میلادی در اوکلاهاما متولد شد. او در طول فعالیت هنری‌اش سابقه همکاری با کارگردانان بزرگ هالیوود نظیر دیوید فینچر و کوئنتین تارانتینو را دارد و آثار به یادماندنی زیادی به ثبت رسانده است. در ادامه با ما همراه شوید تا بهترین فیلم های برد پیت را به شما معرفی کنیم.

مختصری از بیوگرافی و آثار برد پیت

برد پیت (Brad Pitt) در 18 دسامبر سال 1963 میلادی در شهر شانی از ایالت اوکلاهاما آمریکا به دنیا آمد. پدرش ویلیام الوین پیت نام داشت و در یک شرکت حمل و نقل کار می‌کرد. مادرش نیز جین اتا نام داشت و مشاور یک مدرسه در شانی بود. برد پیت پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان به دانشگاه میزوری رفت و به تحصیل در رشته خبرنگاری پرداخت. اما او در اواخر دوران تحصیلش به یکباره تصمیم گرفت تا به دنبال علاقه‌اش یعنی بازیگری در سینما برود. به این ترتیب برد پیت دو هفته پیش از دریافت مدرک خبرنگاری، دانشگاه را رها کرد و برای دنبال کردن رویاهایش در صنعت سینما راهی لس آنجلس شد.

اولین حضور برد پیت در سینما به سال 1991 میلادی و یک نقش آفرینی کوتاه در فیلم تلما و لوییز بر می‌گردد. پس از این فیلم، برد پیت در فیلم افسانه‌های خزان محصول سال 1994 نقش آفرینی کرد و با در خشش در آن توانست نام و آوازه‌ای بدست بیاورد. در ادامه برد پیت بیشتر مورد توجه کارگردانان و تهیه کنندگان مشهور هالیوود قرار گرفت و توانست در آثار ماندگاری نظیر فیلم 12 میمون (1995)، فیلم هفت (1995) و فیلم باشگاه مشت زنی (1999) بیش از پیش بدرخشد. در کارنامه هنری برد پیت فیلم‌های درخشان زیادی به چشم می‌خورد و به همین دلیل انتخاب 15 مورد از بین آنها بسیار دشوار است. با این وجود لیستی شامل 10 فیلم از بهترین فیلم های Brad Pitt تنظیم کردیم که در ادامه تقدیم شما همراهان خواهد شد.

شما می توانید از مطالب دیگر یاست مانند فیلم احضار، فیلم بی حسی موضعی و فیلم مکس دیوانه دیدن کنید.

رتبه اول فیلم های برد پیت: باشگاه مشت زنی 1999

بهترین فیلم های Brad Pitt

رتبه نخست بهترین فیلم های برد پیت باشگاه مشت زنی است. فیلم باشگاه مشت زنی یا فایت کلاب (Fight Club) یک درام روانشناختی و بی‌نظیر و اقتباسی از کتابی به همین نام اثر چاک پالانیک است. فیلم سینمایی باشگاه مشت زنی فیلمی دیوانه کننده با یک شخصیت دیوانه به نام تایلر داردن (با بازی برد پیت) از یک کارگردان دیوانه به نام دیوید فینچر است و به اعتقاد بسیاری از طرفداران برد پیت بهترین نقش او در تمام کارنامه هنری‌اش محسوب می‌شود. کاراکتر تایلر داردن یک بازاریاب و فروشنده صابون است که عقاید خاصی نسبت به زندگی و مشکلاتش دارد. او معتقد است که برای رهایی از عقده‌های درونی و مشکلات زندگی بهتر است به مشت زنی و دعوا پرداخت! به همین جهت تایلر در کنار دوستش به نام جک (با بازی ادوارد نورتون) یک باشگاه مشت زنی زیرزمینی تاسیس کرده و افراد بسیاری را جذب این تفکر عجیب می‌کند.

رتبه دوم بهترین فیلم های Brad Pitt: دوازده میمون 1995

بهترین فیلم های Brad Pitt

فیلم 12 میمون (Twelve Monkeys) یک تریلر رازآلود و روانشناختی به کارگردانی تری گیلیام از بهترین فیلم های برد پیت است. داستان فیلم دوازده میمون درباره انتشار یک ویروس کشنده در جهان است که باعث مرگ بسیاری از مردم کره‌ی زمین شده و هوای زمین را برای انسان‌ها غیرقابل تنفس کرده‌است. به همین دلیل انسان‌ها ناگزیر به پناه بردن به زیر زمین برای زندگی شده‌اند. تا اینکه در سال 2035 یک زندانی به نام جیمز کول (با بازی بروس ویلیس) داوطلب می‌شود تا با ماشین زمان به گذشته رفته و درباره‌ی گروهی به نام 12 میمون که احتمالا عامل انتشار این ویروس است، تحقیق کند. کول در این سفر به یک بیمارستان روانی می‌رود و در آنجا با جفری گوینز (با بازی برد پیت) روبرو می‌شود …

رتبه سوم بهترین فیلم های برد پیت: هفت 1995

فیلم سون برد پیت

فیلم هفت یا سون (Seven) یکی از محبوب‌ترین فیلم های براد پیت و به اعتقاد بسیاری از منتقدین و مخاطبان سینما شایسته‌ی جایگاه نخست این لیست است. فیلم هفت اثری در ژانر معمایی و جنایی به کارگردانی دیوید فینچر معروف است. به باور بسیاری این فیلم بهترین فیلم تاریخ سینما در ژانر جنایی معمایی است! برد پیت در فیلم هفت نقش یک کارآگاه تازه‌کار به نام دیوید میلز را بازی می‌کند که به همراه مافوقش، کارآگاه ویلیام سامرست (با بازی مورگان فریمن)، درگیر یک پرونده‌ی قتل سریالی می‌شود. پرونده‌ای که قاتل قربانیان خود را بر اساس هفت گناه کبیره در آیین مسیحیت یعنی شکم‌پرستی، طمع، تنبلی، غرور، شهوت، حسادت و خشم انتخاب می‌کند! سون در رتبه سوم از بهترین فیلم های برد پیت قرار دارد.

پیشنهاد می کنیم از مطلب  معرفی بهترین فیلم های ال پاچینو (Al Pacino) دیدن کنید.

رتبه چهارم فیلم های برد پیت: بازی پول 2011

بهترین فیلم های Brad Pitt

فیلم بازی پول یا مانی بال (Moneyball) یک بیوگرافی ورزشی با درون‌مایه درام است که به تهیه کنندگی برد پیت روی پرده سینما رفت و یکی از بهترین فیلم های برد پیت است. داستان فیلم مانی بال برگرفته از کتابی با عنوان ” مانی بال: هنر پیروزی در یک بازی غیرمنصفانه ” نوشته مایکل لوئیس است. برد پیت در این فیلم نقش آفرینی کاملا متفاوت نسبت به سایر فیلم‌های خود داشته و در نقش یک فرد آسیب پذیر با کاراکتری بسیار باورپذیر به نام بیلی بین ایفای نقش می‌کند که مدیر یک تیم بیسبال در اواخر دهه نود میلادی است. او موفق می‌شود تا با ارائه روش‌های نوین در مدیریت تیم بیسبال و با بودجه‌ای اندک، رقبای بزرگ و ثروتمند را شکست داده و بعد از سالیان طولانی تیم خود را قهرمان کند.

رتبه پنجم بهترین فیلم های براد پیت: حرام زاده های لعنتی 2009

بهترین فیلم های برد پیت

فیلم حرام زاده‌های لعنتی (Inglourious Basterds) یک فیلم درام و جنگی به کارگردانی و نویسندگی کوئنتین تارانتینو است. این فیلم در واقع یک روایت غیرواقعی از روزهای پایانی جنگ جهانی و سقوط هیتلر است. برد پیت در این فیلم نقش یک سرجوخه آمریکایی و یهودی به نام آلدو رین را بازی می‌کند. آلدو رئیس جوخه‌ای از نیروهای متفقین به نام حرامزاده‌هاست. این گروه به دلیل کشتار خشونت آمیز نازی‌ها معروف هستند. آنها عادت دارند تا پوست سر نازی‌ها را با چاقو ببرند!

رتبه ششم بهترین فیلم های Brad Pitt: روزی روزگاری در هالیوود 2019

بهترین فیلم های برد پیت

فیلم روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood)، فیلم جدید براد پیت، یک درام جنایی با حضور درخشان پیت و البته لئوناردو دیکاپریو است. داستان فیلم در در سال ۱۹۶۹ در شهر لس آنجلس اتفاق می‌افتد و درباره یک بازیگر تلویزیونی به نام ریک دالتون (با بازی دیکاپریو) و دوست و بدلش کلیف بوث (با بازی برد پیت) است. دالتون بازیگر فیلم‌های وسترن در دهه‌ی 50 میلادی بوده و اکنون به دنبال فیلم و شغلی جدید در هالیوود است.

رتبه هفتم فیلم های براد پیت: مورد عجیب بنجامین باتن 2008

بهترین فیلم های برد پیت

فیلم مورد عجیب بنجامین باتن (The Curious Case of Benjamin Button) یک درام عاشقانه به کارگردانی دیوید فینچر با بازی متفاوت و به یادماندی برد پیت است. داستان این فیلم اقتباسی از یک داستان کوتاه نوشته اسکات فیتزجرالد است که البته تغییراتی در آن اعمال شده است. برد پیت در این فیلم در نقش فردی به نام بنجامین باتن ایفای نقش می‌کند. فردی که به عنوان یک پیرمرد متولد شد و هرچه به سن او افزوده شد، ظاهری جوانتر پیدا می‌کرد! بنجامین در نوجوانی و زمانی که ظاهری مانند یک پیرمرد دارد، عاشق دختری به نام دیزی (با بازی کیت بلانشت) می‌شود. اما هرچه زمان می‌گذرد بنجامین جوانتر و زیباتر می‌شود ولی دیزی پیر و کهنسال می‌شود …

رتبه هشتم بهترین فیلم های Brad Pitt: بابل 2006

فیلم بابل (Babel) یک درام زیبا به کارگردانی الخاندرو گونسالس اینیاریتو است. در این فیلم شاهد روایت سه داستان متفاوت و در ظاهر بی‌ربط هستیم که در ادامه و با پیش رفتن فیلم به شکلی هنرمندانه به هم متصل می‌شوند. برد پیت در این فیلم در نقش یک توریست به نام ریچارد ایفای نقش می‌کند که پس از مرگ فرزندش، به همراه همسرش سوزان (کیت بلانشت) به روستایی در حومه مراکش سفر می‌کند. اما در این سفر دو پسر به صورت اتفاقی به اتوبوس آنها شلیک کرده و سوزان به شدت زخمی می‌شود …

رتبه نهم فیلمهای برد پیت: درخت زندگی 2011

بهترین فیلم های برد پیت

فیلم درخت زندگی (The Tree of Life) یک فیلم درام و عمیق به کارگردانی ترنس مالیک با بازی متفاوت برد پیت هم یکی دیگر از بهترین فیلم های برد پیتاست. این فیلم شاهکاری عمیق و چندلایه است که به زیبایی معنای خلقت را به تصویر می‌کشد. داستان فیلم درباره تولد، دوران کودکی و بزرگ شدن پسر بزرگ یک خانواده به نام جک (با بازی شان پن) در تگزاس آمریکاست. برد پیت در این فیلم نقش پدر خانواده را ایفا می‌کند که فردی افسرده و خشمگین است. او و همسرش (با بازی جسیکا چستین) دو دیدگاه و رفتار کاملا متفاوت برای تربیت جک دارند و به همین جهت جک دچار پارادوکس شده و به دنبال پاسخ سوال‌هایش درباره معنای حقیقی زندگی است.

رتبه دهم فیلمهای برد پیت: قاپ زنی 2000

فیلم قاپ زنی (Snatch) یک اثر کمدی و اکشن به کارگردانی گای ریچی است. فیلم در ابتدا با روایت چندین داستان جنایی و اکشن مختلف آغاز می‌شود که شاید به ظاهر گیج کننده برسد. اما رفته رفته و با تدوینی فوق العاده، خطوط داستانی مختلف به هم پیوند خورده و داستان اصلی شکل می‌گیرد. برد پیت در فیلم قاپ زنی نقش یک بوکسور کولی به نام میکی انیل را ایفا می‌کند که قرار است در یک مسابقه‌ی بوکس زیرزمینی مغلوب حریفش شود. نکته‌ی بارز و دوست داشتنی برد پیت در نقش میکی، لهجه‌ی جذاب ایرلندی او است که تحسین بسیاری از بینندگان و منتقدین را بر انگیخت. پیت با این هنرنمایی نشان داد که تنها از نظر ظاهر و اکت یک بازیگر شاخص نیست، بلکه توانایی او در ادای لهجه‌های مختلف و بازی‌های دشوار نیز قابل توجه است.

سخن پایانی درباره بهترین فیلم های برد پیت

در این مطلب مروری بر لیست بهترین فیلم های Brad Pitt داشتیم. از دیگر آثار مشهور و قابل توجه این بازیگر سرشناس نیز می‌توان به فیلم تروا فیلم The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد ترسو)، فیلم World War Z (جنگ جهانی زد)، فیلم Thelma and Louise (تلما و لوئیس)، فیلم Legends of the Fall (افسانه‌های خزان) و فیلم آقا و خانم اسمیت (فیلم مشترک آنجلینا جولی و براد پیت) اشاره کرد که همگی شایسته حضور در این لیست بودند. در پایان خوشحال می‌شویم که شما هم لیست فیلم‌های محبوبتان از برد پیت را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده و بررسی فیلم های بیشتر از صفحه اصلی سایت دیدن کنید.