بهترین فیلم های ال پاچینو

آل پاچینو” (Al Pacino) بازیگر و فیلمساز بزرگ و مشهور آمریکایی است که بیش از ۵۰ سال از فعالیتش در سینما،تلویزیون و تئاتر می‌گذرد. او نیز همانند بسیاری از بزرگان این عرصه از سبک متد اکتینگ در ایفای نقش‌هایش استفاده کرده و برای نقش‌های برونگرا و گاهاً عصبی مزاجش در فیلم‌های جنایی و درام معروف می‌باشد. پاچینو تقریباً تمامی عناوین و جوایز مهم بازیگری را تصاحب کرده و جزو معدود بازیگرانی است که موفق به کسب “تاج سه‌گانه بازیگری” شده‌اند. همواره از آل پاچینو بعنوان یکی از بزرگ‌ترین و برترین بازیگران تاریخ سینما یاد می‌شود و حتی عده بسیاری او را برترین بازیگر تمام دوران‌ها می‌دانند. در ادامه با معرفی بهترین فیلم های آل پاچینو در خدمت شما هستیم.

بیوگرافی Al Pacino

آلفردو جیمز پاچینو” (ملقب به آل پاچینو) متولد ۲۵ آوریل ۱۹۴۰ در نیویورک آمریکا می‌باشد. مادرش “رُز جراردی” و پدرش “سالواتوره پاچینو” هردو ایتالیایی-آمریکایی بودند. پدر و مادرش وقتی که او تنها دو سال داشت از یکدیگر جدا شدند. پس از جدایی آنها، او به همراه مادرش راهی محله برانکس در نیویورک شد تا آنجا در کنار پدربزرگ و مادربزرگِ مادریش زندگی کنند. آلفردو در دوران نوجوانی و تحصیل بسیار مشکل‌ساز و پردردسر بود. این اعجوبه از سنین بسیار کم روی به مصرف سیگار و مشروبات الکلی (نه سالگی!) آورده و در سیزده سالگی مصرف ماری‌جوانا را شروع کرد. اما قبولی در آزمون دبیرستان هنرهای نمایشی زندگیش را متحول ساخت. آلفردو که برای رفتن به آنجا با مخالفت مادرش روبرو شده بود، پس از مشاجره‌ای مفصل خانه را برای همیشه ترک نمود. او برای تامین هزینه‌ کلاس‌های بازیگری شغل‌های گوناگونی همچون سرایداری،پیک و پادویی را امتحان نمود. آل پاچینو هنرنمایی‌اش را در عرصه بازیگری بصورت حرفه‌ای از صحنه‌ی تئاتر و در سال ۱۹۶۷ آغاز نمود. او توانست بخوبی پله‌های ترقی را در هنرهای نمایشی طی کند و اجراهای زیبایش توجه زیادی را بسوی خود جلب نمود. او موفق شد در سالهای ۱۹۶۹ و ۱۹۷۷ برنده جایزه تونی شود. پاچینو پس از موفقیت در عرصه تئاتر، کارش در سینما را با حضوری کوتاه در فیلم Me, Natalie محصول سال ۱۹۶۹ آغاز کرد. اما ایفای نقش اصلی در فیلم The Panic in Needle Park در سال ۱۹۷۱ بود که توانست توجه فرانسیس فورد کاپولا را به خود جلب کند.

در ادامه به معرفی بهترین فیلم های Al Pacino خواهیم پرداخت.

پیشنهاد می کنیم از مطلب معرفی 10 فیم از بهترین فیلم های برد پیت (Brad Pitt) دیدن کنید.

معرفی هفت تا از بهترین فیلم های آل پاچینو

در ادامه لیست هفت تایی از بهترین فیلم های ال پاچینو را برای شما آماده کرده ایم. با ما باشید.

فیلم The Godfather

بهترین فیلم های آل پاچینو

پدرخوانده” مجموعه فیلم‌هایی جنایی-درام به کارگردانی “فرانسیس فورد کاپولا” و محصول کشور آمریکا می‌باشد. فیلم‌نامه این مجموعه فیلم‌ها با اقتباس از رُمانی با همین نام نوشته “ماریو پوزو” و با همکاری خود او و کاپولا نوشته شده است. در این مجموعه بازیگران سرشناس زیادی حضور داشته‌اند که بسیاری از آنها با این فیلم به شهرتی جهانی رسیدند و یا دوباره به اوج بازگشتند. بازیگرانی همچون مارلون براندو (هفت فیلم برتر مارلون براندو)، آل پاچینو، رابرت دنیرو، رابرت دووال، دایان کیتن، جیمز کان و اندی گارسیا تنها بخشی از تیم افسانه‌ای بازیگران این شاهکار سینمایی می‌باشند. این فیلم داستان خانواده مافیایی کورلئونه را در چندین برهه زمانی برایمان به تصویر می‌کشد که شاید اولین از لیست بهترین فیلم های آل پاچینو باشد. پدرخوانده و پدرخوانده۲ جزو بهترین و موفق‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما محسوب می‌شوند و در لیست ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما در سایت IMDB بترتیب در جایگاه دوم و چهارم قرار دارند. البته برخلاف دو قسمت نخست این مجموعه استقبال خوبی از قسمت سوم نگردید و بسیاری از منتقدین تنها بازیِ تاثیرگذار “آل پاچینو” را دلیل دیده شدن آن دانسته‌اند.

آل پاچینو در نقش مایکل کورلئونه یکی از جاودانه‌ترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ سینما را خلق کرده است. داستین هافمن، جک نیکلسون (هفت فیلم برتر جک نیکلسون)، رابرت دنیرو و … تنها بخشی از ستارگانی هستند که برای ایفای این نقش بیادماندنی تست داده بودند. اما کاپولا اصرار به حضور پاچینو در این نقش داشت و در نهایت نیز او به بهترین شکل ممکن این نقش را ایفا نمود. البته ناگفته نماند که اجرای بدون نقص “مارلون براندو” در نقش دون کورلئونه در قسمت نخست این فیلم یکی از بیادماندنی‌ترین شخصیت‌های تاریخ سینما را برایمان به تصویر کشیده است. همچنین موسیقی زیبایی که “نینو روتا” برای این فیلم نواخته، زیبایی دوچندانی به صحنه‌های پرشور و تراژدیک فیلم بخشیده است. او برای موسیقی متن این فیلم برنده جوایز اسکار، گلدن گلوب، بفتا و گرمی گردید.

فیلم Dog Day Afternoon

بهترین فیلم های آل پاچینو

“بعدازظهر سگی” یک فیلم جنایی-درام و بیوگرافی به کارگردانی “سیدنی لومت” و محصول کشور آمریکا می‌باشد. این فیلم با الهام از مقاله‌ای به نام “پسران در بانک” نوشته‌ی “پی . اف کلوگ” که درباره‌ داستان واقعی از یک سرقت مسلحانه و گروگانگیری در بانک بوده، ساخته شده است‌. از بازیگران فیلم میتوان به آل پاجینو، جان کازال و کریس ساراندون اشاره کرد. داستان فیلم درباره مردی به نام سانی (با بازی آل پاچینو) است که برای جور کردن خرج عمل معشوقه‌اش با همکاری دوستش اقدام به سرقت بانک می‌کند. اما اوضاع بخوبی پیش نمی‌رود و در نهایت منجر به گروگانگیری و دخالت اف‌بی‌آی و جلب توجه رسانه‌ها و مردم می‌شود. بعدازظهر سگی نامزد دریافت شش جایزه اسکار بود که تنها این “فرانک پیرسون” بود که توانست اسکار بهترین فیلم‌نامه را از آن خودش کند. بعد از ظهر سگی از بهترین فیلم های آل پاچینو است.

فیلم Heat

برترین فیلم های ال پاچینو

“مخمصه” فیلمی جنایی به کارگردانی و نویسندگی “مایکل مان” و محصول کشور آمریکا می‌باشد. در این فیلم ستارگانی همچون آل پاچینو، رابرت دنیرو و وال کیلمر به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده یک دزد حرفه‌ای به نام نیل مک‌کالی (با بازیِ رابرت دنیرو) و گروهش هنگام سرقت از بانک درگیری مسلحانه پیدا کرده و سه نگهبان را به قتل می‌رسانند. سپس ستوان وینسنت هانا (با بازیِ آل پاچینو) برای بدام انداختن آنها و به ویژه سرکرده آنها نیل وارد عمل می‌شود و … داستان این فیلم برگرفته از ماجراهای یک افسر پلیس شیکاگو به نام “چاک آدامسون” است که در اوایل دهه ۶۰ میلادی در تعقیب دزدی حرفه‌ای به نام نیل مک‌کالی بوده است. همچنین Heat یک بازسازی از فیلمی به نام “L. A. Jakedown” به نویسندگی و کارگردانی خود مایکل مان است.

فیلم Scarface

بهترین فیلم های ال پاچینو

“صورت زخمی” یک فیلم جنایی-درام آمریکایی به کارگردانی “برایان دی پالما” و نویسندگی “الیور استون” می‌باشد. این فیلم بازسازی فیلمی با همین نام محصول سال ۱۹۳۲ می‌باشد که اقتباسی از کتاب صورت زخمی نوشته‌ی “آرماتیج تریل” بوده است. تریل این کتاب را با الهام از زندگی گنگستر معروف آمریکایی “آل کاپون” به رشته تحریر درآورده است. داستان فیلم درباره یک مهاجر کوبایی به نام تونی مونتانا است که پس از پناهنده شدن در آمریکا به سرعت خودش را در میان مافیای مواد مخدر جا می‌کند. او پس از مدتی به یکی از بزرگترین دلال‌های مواد مخدر در میامی تبدیل می‌شود و … این فیلم با واکنش‌های خوبی از سوی مردم روبرو گردید و بازیِ “آل پاچینو” در نقش تونی مونتانا برای همیشه در ذهن سینما دوستان حک گردید. او برای این نقش‌آفرینی نامزد گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد شد. در ادامه با معرفی بیشتر از بهترین فیلم های Al Pacino با ما باشید.

فیلم Serpico

بهترین فیلم های Al Pacino

“سرپیکو” فیلمی بیوگرافی و جنایی-درام به کارگردانی “سیدنی لومت” و با بازیِ “آل پاچینو” می‌باشد که از بهترین فیلم های آل پاچینو است. این فیلم براساس کتابی با همین نام نوشته‌ی “پیتر ماس” و با فیلم‌نامه‌ای اقتباسی به قلم “والدو سالت” و “نورمن وکسلر” ساخته شده است. این فیلم به ماجراهای ۱۲ سال از زندگی فرانک سرپیکو (با بازیِ آل پاچینو) یک افسر پلیس در دپارتمان پلیس نیویورک می‌پردازد. جایی که او پس از مشاهده فساد و رشوه‌گیری ماموران پلیس سعی در ایجاد پرونده‌ای قضایی برای آنها می‌کند و در ادامه … نقش‌آفرینی پاچینو در نقش فرانک سرپیکو از سوی بنیاد فیلم آمریکا در لیست ۱۰۰ سال ۱۰۰ قهرمان در جایگاه چهلم قرار گرفته است.

فیلم The Insider

بهترین فیلم های Al Pacino

“نفوذی”  از بهترین فیلم های آل پاچینو  است که یک فیلم درام آمریکایی به کارگردانی “مایکل مان” و نویسندگی “اریک راث” به همراه مان می‌باشد. فیلم‌نامه این اثر با الهام از مقاله‌ای به نام “مردی که خیلی زیاد می‌داند” به قلم “ماری برنر” نوشته شده است. از بازیگران این فیلم میتوان به “آل پاچینو” ، “راسل کرو” و “کریستوفر پلامر” اشاره کرد. The Insider در سال ۲۰۰۰ نامزد هفت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد(راسل کرو) و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی گردید. هرچند که در کمال تعجب آل پاچینو دست خالی این مراسم را ترک نمود.

فیلم Donnie Brasco

بهترین فیلم های Al Pacino

دانی براسکو” یک فیلم جنایی-درام آمریکایی به کارگردانی “مایک نیوول” و نویسندگی “پال اَتِناسیو” است که آخرین فیلم از لیست بهترین فیلم های Al Pacino است. این فیلم براساس کتابی خودنگاره به نام “دانی براسکو: زندگی مخفی من در میان مافیا” به نویسندگی “جوزف دی.پیستون” ساخته شده است. این فیلم داستان واقعی یک مامور اف‌بی‌آی که با نام جعلی دانی براسکو در میان یک گروه مافیایی بزرگ رخنه می‌کند را برایمان به تصویر می‌کشد. “جانی دپ” در نقش دانی براسکو و “آل پاچینو” در نقش “بنجامین ‘لفتی’ راجیرو” یکی از اعضای اصلی گروه مافیا بازیگران اصلی این فیلم جذاب می‌باشند.

راجر ایبرت منتقد سینما نقش آفرینی پاچینو در این فیلم را یکی از بهترین اجراهای او دانسته است. بسیاری از منتقدین از این فیلم راضی بوده و آن را یک تریلر مافیایی بسیار عالی دانسته‌اند. پال اَتِناسیو برای فیلم‌نامه این اثر نامزد جایزه اسکار گردید. همچنین حضور دو بازیگر توانمند و پرطرفدار از دو نسل متفاوت در این فیلم تماشای آن را برای تمامی سینما دوستان لذت‌بخش خواهد کرد.

برای مشاهده و دانلود بهترین فیلم های جهان  از صفحه اصلی سیت ما دیدن کنید