فیلم بی حسی موضعی

در این مطلب به بررسی و نقد فیلم بی حسی موضعی به کارگردانی حسین مهکام و خلاصه داستان فیلم سینمایی بی حسی موضعی خواهیم پرداخت. در ادامه لینک مستقیم دانلود رایگان فیلم بی حسی موضعی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.  

نقد و بررسی و دانلود رایگان فیلم سینمایی بی حسی موضعی با لینک مستقیم

در ادامه با نقد و بررسی و دانلود فیلم سینمایی بی حسی موضعی با ما همراه باشید.

معرفی فیلم

بی حسی موضعی سومین و آخرین فیلم حسین مهکام است که از اولین نمایش آن در جشنواره جهانی فجر، با استقبال خوبی روبرو شد. این فیلم که در دوران کرونایی سینمای ایران به روی پرده رفت، و اکران آنلاین خود را هم شروع کرد. فیلم با باحال و هوای عجیب و لحن متفاوتی که دارد، باوجود کم رونقی گیشه، در صدر جدول فروش قرار داشت و حالا هم  در اکران آنلاین هم موفقیت خوبی کسب کرده است.

حسین مهکام بعد از سال‌ها نویسندگی در سینمای ایران و ساخت دو فیلم آزادی مشروط و آندرانیک، با بی حسی موضعی فیلمی متفاوت عرضه کرده است و قدم درراه جهانی جدید گذاشته است. همین جسارت هم مهم‌ترین دلیلی است که مخاطب را به سمت فیلم سینمایی بی حسی موضعی جذب میکند و او را تشویق به تماشای این اثر میکند.

در ادامه داستان فیلم سینمایی بی حسی موضعی را به نقد خواهیم نشست.

از مطلب فیلم مکس دیوانه دیدن کنید.

خلاصه فیلم بی حسی موضعی

فیلم سینمایی بی حسی موضعی

موضوع فیلم سینمایی بی حسی موضعی  از این قرار است که جلال که با خواهرش ماری زندگی میکند متوجه میشود که ماری بدون اطلاع او با مرد ثروتمندی به نام شاهرخ ازدواج کرده است. جلال در اعتراض به این موضوع وسایلش را جمع میکند و از خانه بیرون میزند تا به خانه دوستش بهمن برود. جلال در راه با راننده تاکسی عجیبی به نام ناصر آشنا میشود و با یکدیگر همراه میشوند. از سوی دیگر ماری که نگران جلال است تصمیم میگیرد همراه با شاهرخ به خانه بهمن برود...

بازیگران فیلم بی حسی موضعی

بازیگران اصلی فیلم عبارت اند از:

  • باران کوثری
  • حبیب رضایی
  • پارسا پیروزفر
  • حسن معجونی
  • سهیل مستجابیان
  • مهدی صباغی

شما می توانید از فیلم های بیشتر مانند   

نقد فیلم سینمایی بی حسی موضعی

تیزر فیلم سینمایی بی حسی موضعی

روایت تیزر فیلم سینمایی بی حسی موضعی ، کاملاً در راستای نام فیلم است. از ابتدا با کاراکترهایی طرف هستیم که در یک خلسه به سر می‌برند، در یک حالت بی‌حسی که آن‌ها را نسبت به همه اتفاقات دوروبرشان بی‌تفاوت کرده است. درواقع آنچه تأثیر سینمای کاهانی بر بی حسی موضعی را آشکار می‌کند،همین سبک ابزورد فیلم‌نامه است. بی‌هدفی و پوچی که تک‌تک رفتارها و کنش‌های کاراکترها را تعریف می‌کند و بیننده‌ای که در عین این بی‌هدفی با آدم‌ها و واکنش‌های عجیبشان همراه می‌شود، دقیقاً از آثار کاهانی می‌آید.

مهکام در آخرین تجربه فیلم‌سازی‌اش، دنیایی کوچک از آدم‌هایی را می‌سازد که در حبابی خیالی زندگی می‌کنند. روابطشان محدود است و بنیان‌های روان‌شناختی آن‌ها سنخیتی باعقل و منطق ندارد. در این فضا است که اساساً قصه‌گویی روایت به چالش کشیده می‌شود.

به همین دلیل است که نباید از فیلم سینمایی بی حسی موضعی انتظار یک روایت منسجم و یک قصه روایی را داشت. همه آنچه در این اثر اتفاق می‌افتد لحظه‌هایی است که شکل می‌گیرند و به‌جایی نمی‌رسند. بی حسی موضعی نه برچسب سینمای اجتماعی را یدک می‌کشد و نه سعی دارد آدم‌های عجیب‌وغریب قصه‌اش را روانکاوی کند. همه این کاراکترها در لحظه تعریف می‌شوند، اما تصویری کلی نمی‌سازند. این همان لحن ابزوردی است که بی حسی موضعی به آن مجهز است.

با این‌وجود اما بی حسی موضعی، از یک آشفتگی درونی در طرح موضوعش رنج می‌برد که فراتر از کلیت ابزورد فیلم‌ نامه است. شاید بهتر باشد برای مقایسه به اسب حیوان نجیبی است رجوع کنیم. فیلمی که در عین ابزورد بودن و نا منسجم بودن روایت فیلم سینمایی بی حسی موضعی، یک کلیت روایی قابل‌ درک به بیننده اراده می‌دهد.

از مطلب فیلم ونوم دیدن کنید.

دانلود فیلم

دانلود رایگان فیلم سینمایی بی حسی موضعی با لینک مستقیم  از رایگان سایت

تماشای فیلم سینمایی بی حسی موضعی بصورت آنلاین از نماوا

امیدواریم دانلود رایگان فیلم بی حسی موضعی و تماشای آن لذت ببرید.

جمع بندی

از کل فیلم بی‌ حسی موضعی فقط آن رقص آخرش در ذهن می‌ماند. همان‌قدر بی‌معنا و خالی از انسانیت بعد از مرگ یک آدم. قرار است فیلم طعنه به روزگار مدرن باشد؟ شاید ولی فعلا بزرگترین طعنه دیدن خود بی‌حسی موضعی است که بعد از تماشایش حس می‌کنید ۷۶ دقیقه از عمرتان به بطالت و ملال گذشته است.

برای مشاهده فیلم های بیشتر از صفحه اصلی سایت دیدن کنید.