سریال خاتون

سریال خاتون عنوان جدید یک سریال نمایش خانگی است. سریال خاتون اولین سریال تینا پاکروان به عنوان کارگردان است و با شعار همه فراز و فرودهایی که تاریخ ایران دارد در زندگی تک تک ایرانی ها جریان دارد و این مجموعه نیز که ژانر تاریخی دارد به داستانی در همین بازه زمانی پرداخته است. تینا پاکروان به عنوان کارگردان و تهیه کننده حضور دارد و همچنین برای اطلاعات بیشتر و دانلود این سریال زیبا تا انتهای مطلب با ما باشید.

خلاصه داستان سریال خاتون

سریال نمایش خانگی خاتون روایت داستانی تاریخی از زنان سرزمین را روایت می کند که روزی روزگاری برای زندگی جنگیده اند.

فیلم خاتون روایتی از خانواده ای که از اول شهریور 1320 آغاز شده و در دوران اشغال ایران توسط متفقین دچار تحولاتی می شود. همچنین اشکان خطیبی پس از دوری هفت ساله از سینما در این سریال ایفای نقش میکند و نقش  شیرزاد ملک، معاون رکن دو ارتش، نظامی سخت گیر و همسر نگار جواهریان این قصه است. پیشنهاد می شود از مجموعه های تاریخی دیگر مانند سریال قبله عالم و سریال جیران نیز دیدن کنید.

برای بررسی و معرفی سریال کره ای وارثان (The Heirs) اینجا کلیک کنید.

بازیگران سریال

بازیگران سریال خاتون

بازیگران این سریال عبارت ان از:

  • نگار جواهریان
  • اشکان خطیبی
  • شبنم مقدمی
  • مهران مدیری
  • مهران غفوریان

نگار جواهریان، خاتون را زندگی می کند که داستان زنی از زنان سرزمین است که روی روزگاری در ایران برای زندگی جنگیده اند و کل سریال حل زندگی او می چرخد. اشکان خطیبی نیز نیز در نقش شیرزاد ملک، معاون رکن دو ارتش، نظامی سخت گیر و همسر نگار جواهریان در سریال است که عاشق است اما… . شبنم مقدمی در نقش فخرالنسا که زنی قدیمی ، قجری  که با ناصرخان ملک لاهیجی ازدواج کرده و از تهران به شمال آمده است. فخرالنسا مادر شیرزاد ملک نیز می باشد. مهران مدیری در نقش جهانگیر روزبه که مردی زیرک، پرنفوذ، طناز و فرصت طلب است و گمان دارد دنیا بر کاکل انگلیسی ها می چرخد. همچنین جهانگیر روزبه دایی جون انگلیسی نقش اصلی قصه ما می باشد.

مهران غفوریان در نقش «موسیو» در هتل پرشیا شاهد حوادث بیشمار سیاسی، عاطفی و … است.(مسئول پذیرش هتل پرشیای)

مهدی قربانی در نقش «فرهاد» سرباز ارتش و گماشته مخصوصِ خانواده شیرزاد ملکِ.

مهتاب ثروتی در نقش «ماری» دختری دورگه از مادری آلمانی و پدری ایرانی است.دخترِ فریدون خان و دختر داییِ شیرزاد.

عاطفه رضوی در نقش «قدرت»که قدرت قصه‌ی ماست.

در سریال نمایش خانگی خاتون شاهرخ فروتنیان در نقش «فریدون خان» مهندسی راه آهن از آلمان دارد. او با همسر و تنها دخترش ماری در رشت زندگی می کند.برادر فخرالنسا و دایی شیرزاد – بابک حمیدیان در نقش «کمیسر رجب‌اف» پر از کینه است. کسی که وطن ندارد، عشق ندارد. ترسناک است، چون چیزی برای باختن ندارد.

رضا بهبودی در نقش «دکتر بوکوفسکی» پزشکی لهستانی است که در بندر پهلوی مشغول ساخت بیمارستان است. سرنوشت او در این سرزمین به گونه ای دیگر رقم می خورد. – بهناز جعفری در نقش «رعنا» همسر دوم ناصرخان ملک لاهیجی، زنی روستایی، ساده و مهربان. رعنا، هووی فخرالنسا – فرخ نعمتی در نقش «سرتیپ آریا» فرمانده نظامی گیلان مصداق بارز این شعر؛ مافوقِ شیرزاد ملک

ستاره پسیانی درفیلم خاتون در نقش «پروین» معلم مدرسه و دختری مبارز است که برای خاک این سرزمین و مردمش می جنگد. پروین، تنها دوست نگار جواهریان.

از مطلب بررسی و دانلود فیلم سینمایی دیگران (The Others 2001) نیز دیدن کنید.

درباره سریال جدید خاتون

خلاصه داستان سریال خاتون

برخلاف اکثر سینماگران زن ایرانی، که معمولا به واسطه دغدغه‌های اجتماعی و فمینیستی آثار خود شناخته می‌شوند، تینا پاکروان کارش را از بخش تولید در سینمای ایران آغاز کرد و پیش از نشستن بر روی صندلی کارگردانی عمده شهرت خود را مدیون توانایی‌اش در بحث مدیریت پروژه‌ها بود. تا جایی که در سال‌های پایانی دهه هشتاد نام او به‌عنوان مجری طرح و مدیر تولید در آثار متفاوتی چون دنباله‌های اخراجی‌ها، وقتی همه خوابیم و جرم دیده می‌شد. پاکروان با ورود به عرصه فیلم‌سازی، طی یک دهه خانوم، نیمه شب اتفاق افتاد و لس‌آنجلس تهران را به کارنامه‌اش اضافه کرد که با وجود تفاوت لحن، ژانر و قصه فیلم‌ها نکته مشترک تمام آن‌ها حضور بازیگران مشهور در نقش‌های غیرمنتظره و روایت‌های مبتنی بر زنانگی شخصیت‌های اصلی بود. از این رو، در مورد سریال خاتون به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه سینمایی او تا به امروز، کنجکاوی زیادی وجود دارد.

به غیر از نگار جواهریان که اصولاً بازیگر گزیده‌کاری است که مخاطبان سریال و تلویزیون کمتر او را در یک مجموعه به یاد می‌آورند و حضور در یک سریال شبکه نمایش خانگی می‌تواند به نقطه عطفی در کارنامه‌اش تبدیل شود، ترکیب بازیگران برای دیگر نقش‌های سریال خاتون هم جذاب به نظر می‌رسد. تا به اینجا و بر اساس تبلیغات و اعلام رسمی سازندگان سریال، مهران مدیری، اشکان خطیبی، شبنم مقدمی، بهناز جعفری، مهران غفوریان، فرخ نعمتی، رضا بهبودی و بابک حمیدیان از جمله دیگر بازیگران سریال هستند که در ادامه نیز نام‌های دیگری به این فهرست اضافه خواهند شد.

فضا و زمان وقوع قصه، کشش داستانی و ترکیب بازیگران نوید یک اثر موفق دیگر در شبکه نمایش خانگی را می‌دهد اما در عمل باید دید که این پتانسیل قابل‌توجه در اجرا چه نتیجه‌ای را در پی داشته است. بنا به گفته‌های قبلی، سریال خاتون از تابستان امسال منتشر خواهد شد.

دانلود و تماشای سریال خاتون

دانلود و بررسی فیلم سینمایی اتاق Room 2015 را از این لینک ببینید.

سخن پایانی

باید منتظر پخش سریال خاتون و واکنش بینندگان در قبال آن‌ها بود تا ببینیم که درام تاریخی مانند همه جای دنیا در کشور ما هم به یکی از محورهای اصلی سریال‌سازی تبدیل می‌شود یا نه. شما چه فکر می کنید. با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده فیلم ها و سریال های روز ایران و جهان از صفحه اصلی سایت ما دیدن کنید.